ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ’12 ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ…..


ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΠΛΕΟΝ,ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ!!!!!!!!Η ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ!!!!!

Συνέντευξη του αντιπροέδρου της Aegean Airlines, Ευτύχη Βασιλάκη

Της Αλεξανδρας Kασσιμη

Σχεδόν απίθανη χαρακτηρίζει ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχης Βασιλάκης την επιβίωση των δύο αεροπορικών εταιρειών, Aegean Airlines και Olympic Air, στο μέγεθος που λειτουργούν σήμερα, σε περίπτωση που δεν συγχωνευθούν. «Εάν δεν γίνει η συγχώνευση, θα καταλήξουμε με δύο εταιρείες, σκιές αεροπορικών εταιρειών που θα προσομοιάζουν με ακτοπλοϊκές, εκτελώντας μόνο πτήσεις εσωτερικού», τονίζει σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Κ». Από την άλλη, εάν οι δύο εταιρείες γίνουν μία, ο κ. Βασιλάκης εκτιμά ότι τα πρώτα θετικά οικονομικά αποτελέσματα μπορεί να εμφανιστούν ήδη από το 2012. Οσον αφορά στην τιμολογιακή πολιτική της νέας εταιρείας ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines χαρακτηρίζει «χαζή επιχειρηματικά» οποιαδήποτε προσπάθεια αύξησης της τιμής των αεροπορικών εισιτηρίων, η οποία θα καταδικάσει το μέλλον της, εξαφανίζοντας ουσιαστικά την πελατειακή της βάση.

– Η αρχική έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έδειξε ότι η προτεινόμενη συγχώνευση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα ως προς τον ανταγωνισμό στις εγχώριες διαδρομές. Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η έρευνα και τι θα γίνει εάν αυτή δεν εγκριθεί;

– Για το εσωτερικό της χώρας προφανώς οι δύο εταιρείες αποτελούν σχεδόν το σύνολο της αεροπορικής δραστηριότητας. Εμείς πρέπει να αποδείξουμε ότι η συγχώνευση είναι απαραίτητη για τη βιωσιμότητα των εταιρειών, την οποία θα έπρεπε να επιδιώκει η Κομισιόν. Εάν έχεις μια σειρά από νεκρές εταιρείες, δεν έχεις ανταγωνισμό σε μια αγορά. Παράλληλα, πρέπει να δείξουμε ότι μπορούν εύκολα να μπουν άλλοι ανταγωνιστές στην αγορά εσωτερικού. Το βέβαιο είναι ότι η συγχώνευση αυτή πρέπει να γίνει προκειμένου ως χώρα να έχουμε εκπροσώπηση στην ευρωπαϊκή αγορά. Ηδη το 83% της κίνησης της Ελλάδος στο εξωτερικό ελέγχεται από ξένες εταιρείες. Δεν υπάρχει σήμερα άλλο ευρωπαϊκό κράτος με πληθυσμό κάτω των 40 εκατ. κατοίκων που να διατηρεί δύο full service αεροπορικές εταιρείες με διεθνή δραστηριότητα. Εμείς, πάντως, ως Aegean Airlines είχαμε μέχρι πέρυσι θετικά οικονομικά αποτελέσματα και διαθέτουμε κάποια ταμειακά αποθέματα που μας «κρατούν» για τρία ή ακόμη και τέσσερα δύσκολα χρόνια.

– Η εικόνα της επιβατικής κίνησης της Aegean Airlines το πρώτο εξάμηνο του έτους υποδηλώνει μια στροφή της εταιρείας στο δίκτυο εξωτερικού. Σχετίζεται αυτή η στροφή με την πιθανή συγχώνευση των Aegean Airlines και Olympic Air;

– Η επένδυση της εταιρείας ήταν ξεκάθαρη φέτος στην κατεύθυνση του εξωτερικού και αυτή τη στρατηγική ακολουθούμε τα τελευταία 3 – 4 χρόνια, οπότε και ξεκινήσαμε την επένδυση στον στόλο των Airbus. Τότε δεν υπήρχε καν θέμα ιδιωτικής Ολυμπιακής.

– Τον Αύγουστο, η Aegean ανακοίνωσε τη διακοπή δρομολογίων προς Ιωάννινα, Καβάλα, Τίρανα, Βιέννη. Λίγες ημέρες αργότερα, η Olympic Air αύξησε τη συχνότητα των δρομολογίων προς αυτούς τους προορισμούς. Πόσο τυχαία μπορεί να θεωρηθεί αυτή η παράλληλη αναδιάρθρωση του δικτύου των δύο εταιρειών;

– Οι δύο εταιρείες δεν είναι πανομοιότυπες. Ο στόλος της μιας (Olympic Air) αποτελείται από πολύ μικρά και μεσαία αεροσκάφη, τα οποία εξυπηρετούν κυρίως προορισμούς του εσωτερικού. Από την άλλη, το μικρότερο αεροσκάφος της Aegean Airlines είναι χωρητικότητας 112 θέσεων. Προορισμοί του εσωτερικού εξυπηρετούνται πιο αποδοτικά από μικρά αεροσκάφη. Δεν χρειάζεται να σας απαντήσω εάν θα προχωρούσαμε στην ίδια κίνηση σε περίπτωση που δεν υπήρχε η προοπτική της συγχώνευσης. Είναι προφανές. Ωστόσο, ακόμη και χωρίς αυτήν, η διακοπή των δρομολογίων θα είχε απλώς μετατεθεί χρονικά κατά 3 – 4 μήνες λόγω της δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας.

– Πώς διαμορφώνεται το ισοζύγιο εσόδων πτήσεων εσωτερικού και εξωτερικού;

– Εκτιμώ ότι φέτος θα διαμορφωθεί σε 60% – 65% και 40% – 35% περίπου υπέρ του δικτύου εξωτερικού. Η μείωση της ζήτησης στην εσωτερική αγορά υπολογίζω ότι διαμορφώνεται φέτος στο 15% – 20%.

Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για την επόμενη μέρα

– Ο φόβος του επιβατικού κοινού σε περίπτωση συγχώνευσης είναι η αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων…

– Αυτή τη στιγμή, η μέση τιμή με την οποία οι καταναλωτές αγοράζουν εισιτήρια είναι μειωμένη κατά 12% στο δίκτυο εσωτερικού, με τα καύσιμα να είναι περίπου 40% ακριβότερα. Είναι δεδομένο ότι ο κόσμος δεν μπορεί να πληρώσει, οπότε προσπαθούμε να ενισχύουμε την πληρότητά μας για να καλύψουμε το αυξημένο κόστος. Εάν ανεβάζαμε αυτή τη στιγμή τις τιμές, θα χάναμε επιβάτες. Το ίδιο θα ισχύσει και εάν εγκριθεί η συγχώνευση. Αν πουλήσεις πιο ακριβά, ο καταναλωτής θα το θυμάται. Αποτέλεσμα θα είναι 6 ή 12 μήνες αργότερα, που θα εμφανιστεί ο πρώτος ανταγωνιστής, να καταδικάσει το δικό σου εγχείρημα. Οι ζημίες των δύο εταιρειών μαζί είναι τεράστιες σήμερα. Προκειμένου να τις ανακτήσει η νέα εταιρεία θα πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 7 – 8 χρόνια. Δεν υπάρχει λόγος να προχωρήσεις σε μια τυχοδιωκτική αύξηση των τιμών για 6 – 12 μήνες και να θυσιάσεις τα επόμενα 7 χρόνια που χρειάζεσαι για να χτίσεις μια σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή και να τον κάνεις πελάτη σου, αποκλείοντας ουσιαστικά το ενδεχόμενο να πάρεις πίσω ποτέ τα χρήματά σου. Είναι χαζό επιχειρηματικά.

– Υπάρχει περίπτωση να έρθει τρίτος παίκτης στην προγραμματισμένη συγχώνευση με την Olympic Air;

– Η ενδεχόμενη κοινή πορεία των δύο εταιρειών είναι μεγάλο εγχείρημα, το οποίο για να φτάσει σε μια ωρίμαση, μετά την έγκρισή του, απαιτείται μία 2ετία ή 3ετία. Προσπαθείς να δημιουργήσεις με αυτήν την κίνηση οικονομίες κλίμακας (λιγότεροι σταθμοί στο εξωτερικό, μία διοίκηση, πλεονεκτήματα στη συντήρηση και διαπραγμάτευση αεροσκαφών από ομογενοποίηση στόλου κ. ά.). Στόχος σου είναι η εξασφάλιση ποιοτικής υπηρεσίας ώστε να σε επιλέγει ο Ελληνας και κυρίως ο ξένος ταξιδιώτης. Είναι πολύ σημαντικός ο ξένος ταξιδιώτης, καθώς είναι ο μόνος που μπορεί να φέρει χρήματα στη χώρα την επόμενη τριετία, που εμείς αναμένεται να είμαστε πολύ αδύναμοι. Τι θα γίνει στο μέλλον, αφού έχεις καθιερώσει μια επιτυχημένη εταιρεία, ως αποτέλεσμα της συγχώνευσης; Αυτό είναι άγνωστο, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά, αρκεί όμως να έχεις κερδίσει πρώτα την εμπιστοσύνη του κόσμου και να θεωρείσαι σχετικά ανταγωνιστικός στην ευρωπαϊκή αγορά.

Μέσα στην κρίση το «Ελ. Βενιζέλος» ακρίβυνε αντί να ρίξει το κόστος

Επιπλέον επιβάρυνση 3 ευρώ ανά επιβάτη στις πτήσεις από και προς τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλο» επέβαλε η ΥΠΑ, όπως εξηγεί ο κ. Βασιλάκης, ο οποίος, παράλληλα, εκφράζει φόβους ότι το αεροδρόμιο στο Καστέλι πρόκειται να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο με τον ΔΑΑ και να τεθεί εκτός συναγωνισμού, λόγω υψηλών χρεώσεων.

«Η αυξημένη δραστηριοποίηση ξένων εταιρειών χαμηλού κόστους προς τα ελληνικά νησιά κρίνεται εν γένει ως μια καλή κίνηση, καθώς υποκαθιστούν σταδιακά τις πτήσεις τσάρτερ, διαμορφώνοντας ένα τουριστικό προϊόν πιο ανεξάρτητο. Ωστόσο, αποτελεί μια απόδειξη του τι συμβαίνει με τα ελληνικά αεροδρόμια. Το αεροδρόμιο της Αθήνας (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών) ακριβαίνει τη στιγμή που ανακοινώθηκε φέτος ότι μειώνονται κάποιες χρεώσεις (κατά περίπου 1 ευρώ ανά επιβάτη) για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Την ίδια στιγμή, η ΥΠΑ επιβάλλει μια επιπλέον χρέωση (terminal navigation aid) που μεσοσταθμικά αναλογεί σε περίπου 3 ευρώ ανά επιβάτη, με αποτέλεσμα το πιο λειτουργικό, μεγάλο και ποιοτικό αεροδρόμιο της χώρας να καθίσταται το ακριβότερο, αποδυναμώνοντας ουσιαστικά την Αθήνα. Η Αθήνα είναι η μόνη πόλη που συγκεντρώνει τον συνδυασμό τοπικής και διεθνούς κίνησης. Το σύνολο των χρεώσεων του ΔΑΑ που επιβάλλονται στις αεροπορικές εταιρείες επιβαρύνεται με αυτή τη χρέωση κατά 27 εκατ. ευρώ ετησίως, εκ των οποίων τα 9 εκατ. ευρώ περίπου αναλογούν στην Aegean Airlines. Τη χρέωση αυτή δεν μπορείς να την μετακυλίσεις στον επιβάτη, καθώς η αγορά είναι αδύναμη αυτή τη στιγμή, με αποτέλεσμα να την επωμίζονται οι εταιρείες.

Αντίστοιχο πρόβλημα φοβάμαι ότι θα αντιμετωπίσουμε στο Καστέλι. Σήμερα, για παράδειγμα, έχουμε συνολικές χρεώσεις από τον ΔΑΑ ύψους 42 ευρώ ανά επιβάτη τη στιγμή που οι αντίστοιχες για τα υπόλοιπα ελληνικά αεροδρόμια δεν ξεπερνούν τα 14 ευρώ. Σε άλλα καινούργια ανταγωνιστικά αεροδρόμια της Nότιας Ευρώπης, όπως της Κωνσταντινούπολης, της Βαρκελώνης, του Μιλάνου, οι χρεώσεις κυμαίνονται μεταξύ 15 και 18 ευρώ ανά επιβάτη. Το πλάνο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα έπρεπε να εξασφαλίζει ένα κόστος χρήσης το οποίο να τοποθετείται στα 14, 18 ή ακόμη και 20 ευρώ ανά επιβάτη. Θα πρέπει η σύμβαση παραχώρησης να ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται η καλή ποιότητα υπηρεσιών σε συνδυασμό με ανταγωνιστικές τιμές. Αυτή τη στιγμή, όσοι συμμετέχουν στον διαγωνισμό για το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι βαθμολογούνται με βάση τον βαθμό επιστροφής του σπατοσήμου.

Οι διαγωνιζόμενοι, όπως είναι λογικό, δηλώνουν ότι θα επιστρέφεται το 100% του σπατοσήμου. Για να το πετύχει, όμως, ο ιδιώτης αυτό, θα πρέπει να εισπράξει επιπλέον χρήματα μέσω των χρεώσεων.

Το τελικό κόστος χρήσης δεν βαθμολογείται, με αποτέλεσμα να ετοιμάζουμε ένα ακόμη πολύ ακριβό αεροδρόμιο. Τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας είναι ανταγωνιστικά σε επίπεδο τιμής, αλλά όχι σε επίπεδο υπηρεσιών. Στο Καστέλι κινδυνεύουμε να δημιουργήσουμε ένα αεροδρόμιο ανταγωνιστικό ποιοτικά, όχι όμως ανταγωνιστικό σε επίπεδο κόστους».

Hμερομηνία : 19/9/10
Copyright: http://www.kathimerini.gr

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s