Αφήνει ζωτικό χώρο στους ανταγωνιστές η ενιαία Ολυμπιακή


Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Δ.ΥΦΑΝΤΗ pdifandis@enet.gr

Σκληρές είναι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Κομισιόν και εκπροσώπων της Aegean και της Olympic Air που οδεύουν προς συγχώνευση.

Οι εξελίξεις επιταχύνθηκαν το προηγούμενο διάστημα μετά το καμπανάκι που φρόντισε να χτυπήσει στις δύο ελληνικές εταιρείες ο αρμόδιος για θέματα Ανταγωνισμού επίτροπος, Χοακίν Αλμούνια, κάνοντας λόγο για ομοιότητες με παλαιότερο αίτημα συγχώνευσης των ιρλανδικών εταιρειών Ryanair και Aer Lingus, το οποίο είχε απορριφθεί.

Ο κόκκινος συναγερμός που σήμανε στα επιτελεία των Aegean και Olympic Air φαίνεται πως οδήγησε τις διαπραγματεύσεις στην κατεύθυνση που επεδίωκε εξαρχής η Κομισιόν.

Τι ήταν αυτό, όμως, που ικανοποίησε την Ε.Ε. τόσο ώστε στελέχη της αγοράς να θεωρούν πλέον ως σχεδόν βέβαιη -εκτός συγκλονιστικού απροόπτου- την έγκριση της συγχώνευσης των δύο εταιρειών από την Ε.Ε.;

Πηγές από τις Βρυξέλλες αναφέρουν ότι η συμφωνία θα «κλειδώσει» πιθανότατα με αντάλλαγμα την παραχώρηση μεριδίου 10-12% της αγοράς δρομολογίων εσωτερικού στους ανταγωνιστές της μελλοντικής ενιαίας εταιρείας. Η Ε.Ε. δεν μπορεί να απαιτήσει από την υπό συγχώνευση εταιρεία να μην πετάει σε συγκεκριμένους προορισμούς εντός Ελλάοος. Ετσι, ο χώρος που θα αφήσει η νέα Ολυμπιακή στους ανταγωνιστές της θα προέλθει από τη μείωση δρομολογίων σε γραμμές φιλέτα.

Οι ίδιες πηγές εκτιμούσαν ότι κάτι τέτοιο θα γίνει πιθανότατα στη γραμμή Αθήνας-Θεσσ/νίκης-Αθήνας, την οποία ελέγχουν απολύτως Aegean και Olympic Air οι οποίες πραγματοποιούν από κοινού 16 καθημερινά δρομολόγια (εννιά η Aegean και επτά η Olympic Air) και συνολικά 103 πτήσεις μετ’ επιστροφής την εβδομάδα. Η Θεσσαλονίκη, μάλιστα, ίσως εξελιχθεί σε κύρια βάση του ισχυρότερου μελλοντικά ανταγωνιστή της νέας, ενιαίας Ο.Α. Αυτό θα συμβεί αν καταλήξουν θετικά οι διαπραγματεύσεις της εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair με επιχειρηματίες και φορείς της Β. Ελλάδας ώστε να ξεκινήσει δρομολόγια από τη συμπρωτεύουσα το 2011.

Σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες, η Κομισιόν απευθύνθηκε σε ανταγωνιστές των Aegean και Olympic Air σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει ότι θα ήταν σε θέση να καλύψουν το κενό που θα δημιουργηθεί στην αγορά χωρίς προβλήματα στην εξυπηρέτηση των προορισμών.

Οι δύο εταιρείες χαμηλού κόστους δεν προτίθενται να εμπλακούν άμεσα στα δρομολόγια εσωτερικού, καθώς δεν είναι εφικτό να δημιουργήσουν βάση τους στην Αττική με τα σημερινά δεδομένα. Εκπρόσωπος της easyJet, μάλιστα, με τον οποίο επικοινώνησε η «Οικονομία» της «Κ.Ε.» απέκλεισε την εμπλοκή της εταιρείας σε δρομολόγια εσωτερικού τουλάχιστον έως το 2012, εκτός αν αλλάξουν άμεσα όσα προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου των Σπάτων.

Απομένουν οι δύο μικρές ελληνικές εταιρείες: η Sky Express, που εδρεύει στο Ηράκλειο Κρήτης, και η Astra Airlines, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Η Sky Express, στα πέντε χρόνια λειτουργίας της, αναπτύχθηκε σε εταιρεία που συνδέει το Ηράκλειο με την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και πολλούς προορισμούς σε όλη την Ελλάδα, ενώ έχει αναλάβει οκτώ άγονες γραμμές. Η συγκεκριμένη εταιρεία φέρεται να βολιδοσκοπήθηκε από την Ε.Ε. και εκδήλωσε το ενδιαφέρον της να ενισχύσει τη θέση της στις γραμμές Ηρακλείου-Αθήνας και Θεσσαλονίκης-Ηρακλείου όπου κυριαρχούν σήμερα Aegean και Olympic Air (σ.σ.: λανθασμένα υποστηρίχθηκε στο φύλλο της 24/10/2010 ότι η Aegean σταμάτησε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκης – Ηρακλείου από την 1η Νοεμβρίου).

Η SkyExpress εμφανίζεται έτοιμη να επεκταθεί στις γραμμές εσωτερικού αμέσως μόλις δημιουργηθεί επαρκής χώρος. Αυτό ανέφερε στην «Οικονομία» ο επικεφαλής της εταιρείας, Θ. Τσαγκαράκης, επισημαίνοντας ότι η SkyExpress είναι έτοιμη να αποκτήσει μεγαλύτερα αεροσκάφη (70-80 θέσεων). Ανοιχτό παραμένει αν θα αποφασίσει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και η Astra Airlines, η οποία έχει αναλάβει την άγονη γραμμή Θεσσαλονίκης-Χίου.

ΠΗΓΗ

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Αφήνει ζωτικό χώρο στους ανταγωνιστές η ενιαία Ολυμπιακή

  1. Ο/Η Παπαδημητρίου Ρούλα λέει:

    είναι τόσο προβλέψιμοι που έχουν γίνει πλέον κουραστικοί………..

  2. Ο/Η ΑΡΜΑΚΟΛΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ λέει:

    Ε ΚΑΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΛΟΙΠΟΝ; Ο ΑΠΛΟΣ ΚΟΣΜΑΚΗΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΚΑΤΙ; ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ; ΕΜΕΝΑ ΘΑ ΜΟΥ ΔΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΖΗΜΕΙΩΣΗ; ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΔΥΟ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΟΥΣ;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s